به چه کسانی پیام بفرستیم
فرض کنید شما تولید کننده یک سری لوازم آرایشی ویژه بانوان هستید جهت معرفی این محصول از طریق پیامک چگونه
عمل میکنید؟آیا به جای ارسال پیامک به صورت تصادفی بهتر نیست ارسال پیامک به داروخانه ها و مراکز فروش لوازم
بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهید ویا اگر میخواهید این پیام را به عموم مردم ارسال کنید این کار را
بر اساس تفکیک جنسیت انجام دهید تا این پیام فقط به دست خانم ها برسد. توجه شما را به مثال دیگری جلب میکنم.
فرض کنید شما تولید کننده محصولات و لوازم پزشکی میباشید جهت تبلیغ مصول خود چگونه عمل میکنید.اگر بخواهید
از پیامک جهت تبلیغات خود استفاده کنید این پیامک باید برای چه کسانی ارسال شود.
آیا بهتر نیست به جای اینکه
ما این پیام را به عموم مردم ارسال کنیم فقط به پزشکان که گروه هدف ما هستند ارسال کنیم.
تمام مراکز و بنگاه های تجاری باید گروه های هدف خود را شناخته و تبلیغات خود را بر روی آن گروه های هدف
متمرکز کنند.گروه هدف یک آموزشگاه زبان میتواند همه مردم باشند ولی مطمئنا گروه هدف یک آموزشگاه مکانیک
همه مردم نیستند.توصیه ما این است که قبل از انجام هرگونه تبلیغات مشتریان خود را دسته بندی کرده و بررسی
کنید مشتریانتان در چه مکان هایی حضور دارند.هر چه خدمات و محصولاتی که شما ارائه میکنید خاص تر باشد باید
دسته بندی و تعیین گروه هدفتان دقیق تر انجام شود.
شرکت های زیادی بوده اند که پس از انجام هزینه های میلیونی
جهت تبلیغات خود هیچ بازخوردی کسب نکرده اند و پس از بررسی مشخص شده است این شرکتها بدون دسته بندی مشتریان
خود شروع به تبلیغات کرده اند که هیچ سودی نداشته است. اگر شما خدماتی ارائه میدهید که فقط برای شرکت های
صنعتی اصفهان کاربرد دارد ارسال پیامک به کلیه ساکنین اصفهان نه تنها از لحاظ هزینه به صرفه نبوده بلکه
بازده مناسبی نیز نخواهد داشت.
در سامانه پیام کوتاه شرکت عصر آسیا نزدیک به سیصد گروه بانک اطلاعاتی از
مشاغل مختلف استان و کشور موجود میباشد.ارسال بر اساس این بانک های اطلاعاتی که ارسال هدفمند نامگذاری میشود
از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه بوده و از اتلاف وقت و انرژی نیز جلوگیری مینماید. شما خود نیز میتوانید
به جمع آوری اطلاعات مخاطبینتان بپردازید در ادامه به توضیح روش هایی جهت جمع آوری بانک های اطلاعاتی میپردازیم.